srijeda, 2. prosinca 2015.

Integralni aromatični poštambiljani keksi





Pratite li blog i na facebook stranici, tada ste vidjeli da sam nedavno kupila zgodne pečate za kekse. Dugo sam ih gledala na raznim internetskim stranicama ali nisam ih kupila do sada, kada ih ima i u našim trgovinama. Ove pečate sam kupila u KIKu ali vidjela sam da se slični mogu naći i u DMu, Interšparu, Kauflandu i Plodinama.



U današnjem receptu za kekse koristila sam integralno brašno od pira (već sam vam pisala kako sam od OPGa Rendulić dobila stvarno dobro pirovo brašno ;)), ali keksići će biti odlični i ako koristite obično, pšenično glatko brašno ili pomiješate pirovo i pšenično. Ja sam ih radila i u omjeru pola integralnog pirovog a pola glatkog pšeničnog i bili su prefini! :)

Inače, ovaj recept je zapravo malo prilagođen receptu koji sam na blogu već objavila, možda se sjećate malih sobova crvenih nosića ;) tada sam koristila pšenićno brašno i kekse ukrasila royal glazurom.
Tijesto je podatno i lako se mijesi i modelira ali prije nego krenemo izrađivati keksiće, tijesto obavezno trebamo dobro ohladiti.
Umjesto štambiljanja, ove keksiće možete izrezati modlicama raznih oblika (cvjetića, srca, zvjezdica...).





Sastojci:

  • 320 g integralnog brašna od pira
  • prstohvat soli
  • 250 g maslaca (sobne temperature)
  • 80 g šećera u prahu
  • 1 žličica limunovog soka
  • 1 žličica arome vanilije (ili malo ekstrakta ili burbon vanilija šećera)
  • 1 žličica mljevenog cimeta
  • ¼ žličice naribanog muškatnog oraščića
  • malo kardamoma u prahu


Priprema:

  1. Maslac i šećer u prahu mikserom miješajte dok smjesa ne postane glatka i kramasta. Dodajte vaniliju i limunovog soka pa još malo miješajte.
  2. U drugoj zdjeli pomiješajte suhe sastojke - brašno, sol, cimet, muškatni oraščić i kardamom pa postupno dodajte smjesi od maslaca. Kada se svi sastojci sjedine, tijesto još kratko rukama umijesite pa zamotajte u prozirnu foliju i stavite u hladnjak na sat vremena.
  3. Lim za pečenje obložite papirom za pečenje. Pećnicu zagrijte na 180°C.
  4. Radnu površinu pospite s malo brašna pa ohlađeno tijesto tanko razvaljajte (na oko 5-7 mm). Tijesto poštambiljajte pa čašom izrežite i pažljivo vadite na pripremljeni lim. Stavite u hladnjak na 10-15 minuta.
  5. Izvadite iz hladnjaka pa stavite u zagrijanu pećnicu i pecite 8-10 minuta na 180°C. Keksići će biti još mekani kada ih izvadite iz pećnice ali kada se ohlade bit će čvrsti i prhki.




<3


Broj komentara: 8:

  1. Hvala. Ovo su prvi keksići koje sam radila sa čistim integralnim pirovim brašnom i super su mi (ranije sam uvijek nešto miješala ;) ) a i ovo štambiljanje je zabavno. Barem sada kad su pečati još friški hahahaa

    OdgovoriIzbriši
  2. Bas su zgodni ovako postambiljani... :)
    Cesto u receptima pronadjem pojam ekstrakt necega, konkretno kod Vas od vanilije.
    Je li tome ekvivalent vanili secer?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, možete umjesto arome/ekstrakta staviti vanilin šećer ili još bolje burbon vanilija šećer. Idealno bi bilo koristiti mahune vanilije odnosno njihovu srž ali to je kod nas još vrlo skup sport ;)

      Izbriši
    2. Evo dodala sam i gore u recept ;)

      Izbriši
  3. Hvala. :)
    U Cakovcu nisam nasla pecate, ali spremam se ovih dana u Zagreb, budem ih potrazila i jedva cekam poceti stambiljati. :) :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Isprobani s jecmenim brasnom uz dodatak anisa. Odlicni!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super! Hvala ti, Ina, na odličnoj ideji 😘👍

      Izbriši